Endret: 9 jun 2021     Opprettet: 28 feb 2021

Ny avtale med Viken Fiber på TV og Internett (Altibox)

Vi har nå skrevet en ny avtale med Viken fiber som distribuerer Altibox. Oppstart er satt til 01.03.2021.

Oppdatering 09.06.2021. På anmoding fra Viken Fiber så har vi fjernet prisene. Ta kontakt med styret for oppdaterte priser.

Den nye pakken har både tv og fiberbredbånd  (20/20 Mbps) som standard, men dere kan også velge kun internett med denne pakken, da vil det være 300/300 Mbits linje. Prisen er kr XXX i måneden og vil være lik om man velger tv/internett eller om dere velger kun fiberbredbånd.

Den nye pakken heter Altibox Flex S, denne har 15 faste tv-kanaler og 10 poeng, slik at dere selv velge kanaler. 1 poeng = 1 kanal, (enkelte kanaler koster mer enn 1 poeng). De lokale tv-kanalene vil også være med i den nye tv-løsningen.

Altibox Flex S, kr XXX,- per boenhet per måned (Dette faktureres via sameiet og ligger som en del av felleskostnaden.

- Internett 20/20 Mbps

- TV med 10 poeng, for valg av TV kanaler

- 15 faste kanaler inkludert

- 50 timer opptak

- Start forfra

 

Montør tar kontakt med de som skal ha bytte av hjemmesentraler for avtale. I disse tider har de strengere rutiner. Mer info om dette finner du på Vikenfiber sine hjemmesider https://www.vikenfiber.no/koronavirus.

Alle som ikke har ny dekoder vil få tilsendt det antall dekodere de har i dag. De som eventuelt allerede har dekoder av typen Huawei Q22, trenger ikke bytte og vil heller ikke få ny dekoder tilsendt. Det er viktig at ingen kobler opp de nye dekoderne før oppstart 01.03. Gamle dekodere kan leveres på nærmeste returpunkt for el-avfall.

Vi oppretter en link som blir sendt ut på SMS. Gjennom denne linken kan beboerne forhåndsbestille eventuelle ekstra tjenester. Den kommer ca. 2 uker før oppstart. Siden dere skal inn på Flex S avtalen har hver enkelt beboer mulighet til å velge hva de vil ha i sin pakke. Er det noen vi ikke hører fra blir de automatisk satt på pakken med tv/internett. Dette kan endres via link før oppstart eller ved å ringe inn til kundesenteret etter oppstart.

Alle tidligere oppkjøp med unntak av telefon og TV pakker med bindingsrabatt blir nullstilt ved oppstart. Det vil si at ønsker man mer enn det som er inkludert i ny avtale må dette bestilles, enten gjennom link vi sender ut eller ved å ringe inn til kundesenteret etter oppstart.

Fra 01.03.2021 kan beboerne logge seg på mine sider https://www.altibox.no/login/ og velge inn ønskede kanaler. Trenger man hjelp med innlogging, ta kontakt med kundesenteret på telefon 21 45 45 00.

Hvor mye internett behøver jeg? 

I standard avtalen har vi 20/20 mbps, og til grunnleggende bruk holder det ifølge denne guiden:

https://www.elkjop.no/cms/internetthastighet/sa-mye-internetthastighet-trenger-du/

 

Om dere har problemer med dekkning og hastighet av Wi-Fi netverket hjemme så anbefales det å bruke løsningen fra Google Nest Wi-Fi som leveres via Altibox.

Se følgene lenke https://www.altibox.no/google/ 

 

Ønsker dere høyere hastighet og flere TV kanaler enn det fellespakken tilbyr, så kan standardpakken enkelt oppgraderes. Faktura for dette vil gå til hver enkelt.

Altibox M, XXX,- pr. md.

- Internett 100/100 Mbps         eller  50/50 Mbps

- TV med 10 poeng                  eller  50 poeng

- 15 faste kanaler

- 50 timer opptak                      eller 500 timer opptak

- Start forfra

- Programarkiv

Altibox L, XXX,- pr. md.

- Internett 500/500

- TV med 50 poeng

- 15 faste kanaler

- 500 timer opptak

- Start forfra

- Programarkiv

Altibox XL, XXX,- pr. md.

- Internett 1000/1000

- TV med 100 poeng

- 15 faste kanaler

- 1000 timer opptak

- Start forfra

- Programarkiv